måndag 23 mars 2009

Svårt att bestämma var man ska resa

Nu vet jag varken ut eller in! Jag och min man kan inte bestämma oss var vi ska resa i vår. Vi velar hit och dit. Först bokade vi en resa till Kroatien (Dubriovnik) i mitten på maj, men sedan fick jag dåligt samvete för min man som hellre åker på storstadssemester. Därför började jag titta på resor till Berlin istället. det är en djungel. Jag blir bara stressad när det finns så mycket att välja på.

Vad gör man? Jag vill hellre lata mig i en solstol under ett parasoll med all-in- clusive, än att flänga runt på musè er och gå flera km varje dag. Jag tycker det är skönt att inte behöva bekymra sig om vad man ska äta och bara kunna hämta en kall drink i baren. Jag läser gärna och går på kortare promenader. Kan också tänka mig göra utflykter i närområdet,men Kroatien är ju tämligen obekant för oss pga kriget, så man vet inte riktigt vad som är sevärt och inte. Jag har nämligen ganska ont i ryggen just nu och hade därför sett fram emot att vi skulle få rå om varandra, äta gott och ha det mysigt. Men han vill istället titta på kända turistattraktioner och gå på olika restauranger varje kväll.

Samtidigt gillar jag inte sk. turistfällor och orter där allt är anpassat till turister, för att lura av oss så mycket pengar som möjligt. Dubrovnik är kanske en sån? Det kommer ju dit många kryssningsfartyg....

Bloggar: ,, , , , , resa, semester, resor

1 kommentar:

Anonym sa...

Dublin, säger bra Dublin...