tisdag 3 mars 2009

Smart norrlänning

Norrlandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton.
- Jag vill int’ förstör helga för dä, men ja måst’ tala om att din mamma och jag ske skiljäs, 45 års olycka få räck!
- Vad pratar du om pappa? skriker sonen i luren.
- Vi stå int’ ut me varann längre och ja ork’ int’ prat’ mer om dä’. Ring systra din i Malmö och tala om de för na.

Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen:
- Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här!Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
- Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer!Pappan lägger på luren och vänder sig till frun med orden:
- Dä ä fixat. De kömmer hem te jul, och betala resa själv!

Andra bloggar:, , , , ,

2 kommentarer:

Nonna sa...

jaaa, visst är den kanon - jag har inte prövat det där ännu men jag har ju de flesta rätt så nära mig..
Kram NOnna

Nisse sa...

Jamen den var också utomordentligt rolig!

Finurligt.

Kramar!