onsdag 11 mars 2009

KungSängen har rea året om



Nu är jag less på Tv-reklamen för sängföretaget KungSängen. Hur kan de få ha "rea" månad ut och månad in?T ex en säng för 5990:- som har ordinarie pris 9900:- . eller en säng som kostar 17900:- för 9990:-. Det verkar ju jättebra. Men vilken bluff! De har förmodligen aldrig haft ordinarie pris på sina sängar. Det var samma sak när vi köpte säng för några år sedan och nu mal reklamen på om och om igen med samma sak.

Bloggar: , reklam, marknadsföring

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt med dig! Det är ju helt osannoligt att de har rea jämt... alltid, ALLTID rabatt på alla sängar. Helt sjukt! Man får vad man betalar för - det låga priset alltså. Men många luras av det såkallade ordinarie priset. "Jag tjänar, jag sparar.. jag får en säng värd". Nej usch vilken hemsk marknadsföring, trött är vad jag är på det! Bojkotta sådan reklam.

Anonym sa...

Helt rätt! Kungsängen är bluff och båg från början till slut.

Sängarna håller inte måttet, ARN-fällningar eligt andra trådar, Kör "kampanj med "rabatt" hela året till exakt samma pris året runt! Andra har blivit fällda för exakt samma sak! Något ordinarie pris finns inte utan det man kallar rabatterat pris är det ordinarie. Bedgägeri!

Kaktusblomman sa...

Jag förstår inte heller hur detta lurenderjeri får fortsätta år efter år?Det här vore väl något för Sverker Olofosson.