tisdag 3 mars 2009

Inte lätt att vara Timrå-fans

Ännu en hockeyhistoria :

Ett brynäsfans, ett timråfans och ett modofans var i utlandet. Dom var på en bar och dom hade druckit mycket öl så dom började bråka om vems lag som var bäst. - Mitt lag äe bäst! - Nej mitt! - Nej mitt! Och så höll dom på tills polisen kom och sa att det var olagligt att bråka medan man drack i landet, så dom skulle få tre piskrapp var.

Dagen de skulle få piskrappen , var kungen i stan och han var på ett jättebra humör, så han sa: - Ni kan få en önskning var, men ni får inte önska er att inte få några piskrapp! Först var det brynäsfansets tur och han såg sej omkring och såg en gubbe som sålde hö...så han sa att han vlle ha en stor hösäck fastbunden på ryggen när han piskades. Men gubben som skulle piska blev jättearg så han slog rakt genom direkt!

När det var timråfansets tur så önskade han sej att få två hösäckar fastbundna på ryggen. Men gubben som piskade blev bara ännu argare så timråfanset blev nästan medvetslös.

Nu var det modofansets tur och kungen sa: - Eftersom jag alltid har hejat på modo så får du två önskningar. Då sa modo fanset: - Jag vill ha fyrtio piskrapp... men jag vill också att ni knyter fast timråfanset på min rygg.

Ha, ha ....Kul va? Jag såg förresten på TV i kväll att ingen ville spela mot Timrå i slutspelet fastän de kom sist. Min älskling säger att det är för att de spelar så tråkig hockey.De försvarar sig bara och ställer upp sig på blå linjen. SAIK ska i alla fall möta Linköping och Frölunda Luleå. Det blir svettigt. Jag tror att Frölunda har tagit sig vatten över huvudet genom att välja Luleå. De är fruktansvärt grymma i ett slutspel.

Tidigare möten under säsongenhar slutat så här: 25/9 Skellefteå–Linköping 4–5, 10/11 Linköping–Skellefteå 5–3, 20/11 Skellefteå–Linköping 2–4, 30/12 Linköping–Skellefteå 5–2, 28/2 Skellefteå–Linköping 3–6.

Det här innebär att jag får se två matcher med två av mina favoriter i slutspelet (inte Frölunda och Linköping).

Andra bloggar: ,, , , , , , , , ,

Inga kommentarer: