fredag 19 september 2008

Starta en bloggbävning om nya sjukreglerna också !

Enligt SvD har debatten i blogggvärden om FRA klart påverkat politiken och media. En "bloggbävning" enligt bloggsökföretaget, Twingly som kommenterar FRA-debatten i en ny rapport.Uttrycket Bloggbävning har myntats av bloggaren Blogge Bloggelito.

Tänk om en bloggbävning kunde uppstå pga av de nya reglerna i sjukförsäkringen också! Det är många fler som far illa av det och får lämna hus och hem pga att de inte får den ersättning de är berättigade till. De som t ex har nekats sjukersättning och redan förlorat sitt jobb, har ingen a-kassa. De som inte får sjukpenning och inte kan arbeta får gå till sociala. Nu klagar barnfamiljerna på att de inte fått föräldrapenning på någon månad och därför inte kunnat köpa nya kläder till sina barn. Det är väl inget! Jag fick vänta ett år på att få min livränta godkänd och utbetalad!Under tiden fick jag dra ner på ALLT för jag fick 3000:- mindre än tidigare. Men sånt blir det aldrig någon bloggbävning om. Nej, vi som har sjukersättning och sjukpenning får allt tiga och lida i väntan på samhällets allmosor. Vi tillhör ju de tärande i samhället, medan de som arbetar är närande.
Rösta på mig!





Intressant

1 kommentar:

Kristina Birkesten sa...

En bloggbäving om den nya sjukförsäkringen tycker jag är ett utmärkt förslag! Jag är med!
Vi tärande måste också få göra vår röst hörd!
Kram!