söndag 7 september 2008

Patient kränkt av läkare

Whiplashnyheter skriver om en kvinna som blivit kränkt på Vårdcentralen när hon bett om ett nytt recept på Värktabletter. Jag måste säga att det är dålig service av Vårdcentralen i Broby, som trots att kvinnan i fråga var "gammal kund" inte kunde ordna ett nytt recept åt henne! Det är ju bara att läsa i journalen! Jag har råkat ut för detsamma när jag bytte Vårdcentral och behövde nya recept på min astmamedicin. Först blev jag skickat på spirometri mm sedan vägrade doktorn att skriva ut några recept och påstod att jag inte hade astma, trots att diagnosen ställdes redan på 90-talet! Det hör till saken att en välbehandlad astma kan vara symtomfri, men det brydde inte doktorn sig om. Nej, jag skulle vara utan medicin och vänta tills jag blev så dålig att jag fick nya anfall. Då skulle man ta nya test och då kunde jag MÖJLIGEN få mina mediciner!

Jag som många gånger haft akuta astmaanfall så att jag inte kunnat andas eller prata, ville inte ställa upp på detta och bytte därför tillbaka till min gamla läkare, som skrattade och tyckte att det var fånigt. Astma eller inte, jag mådde ju bra av medicinerna, tyckte hon och skrev nya recept. Så det gäller att ha skinn på näsan och stå på sig.
Rösta på mig!


Inga kommentarer: