torsdag 7 februari 2008

Knäck i huvudet

Trött i dag pga för mycket bloggande i natt.Jag funkar bättre om jag lägger mig tidigare på kvällen,men det är svårt för jag är alltid piggare då och "fastnar" lätt framför datorn eller TV. Det verkar var beroendeframkallande att blogga. Fick en idé att jag kanske skulle sätta en klocka som ringer t ex kl. 23.00. Då vet jag att jag ska lägga mig.Jag har en dosett som ringer kl. 10 och kl. 22 för att jag ska komma ihåg ta min medicin.Det funkar jättebra!

Jag har svårt att planera och har nu flera uppgifter som väntar på att bli gjorda.Problemet är att jag vet om att de finns,men att jag inte kommer med för att göra dem.Vad som funkat ganska bra är att göra en "Att-göra-lista" och pricka av uppgifterna eftersom.Jag har också fått en stor väggalmanacka som jag och min man kan fylla i för att jag ska få en översikt och inte blanda ihop dagar(de har olika färg). Jag har fått mina hjälpmedel av arbetsterapeuten, men det finns inte mycket för oss som har kognitiva störningar.

Har i alla fall varit hos frissan idag och fått mitt hår fixat. Härligt! Ska försöka vila en stund nu, så att jag orkar med mötet jag har ikväll.

Inga kommentarer: