lördag 18 september 2010

Alliansens lögner genomskådas!

Båda blocken har fått lika mycket uppmärksamhet i de fem största tidningarna den senaste månaden. Men bara Göteborgs-Postens rapportering har varit balanserad, säger expert. Det ifrågasätter jag starkt. Se mina tidigare inlägg. Undersökning verkar ha fokuserat på artiklar,mendet finns även många belägg för att även bilder har manipulerats för att stötta Alliansen.

SvD och DN har enligt undersökningen en mer negativ bild av de rödgröna och i Expressen har tre av fyra artiklar om S-ledaren Mona Sahlin, som tidningen koncentrerat sig på, varit starkt negativa, skriver journalistprofessor Kent Asp i DN. Jag har inte sett något liknande i de nio tidigare val jag undersökt, säger han.

Detta bekräftar att de tidigare teorierna om en samordnad aktion från de borgerliga medierna mot Mona Sahlin och den Röd-Gröna Oppositionen. Jag är mycket imponerad av hennes styrka och kämpaglöd. Det är inte många som skulle ha pallat för det tryck hon har varit utsatt för.

Bloggar: , , Regeringen moderaterna,val 2010 ,opinion, valrörelsen, valkampanj, VAL, ,socialdemokraterna, intressant, arbetslinjen, rehabiliteringskedjan, alliansen,utförsäkring, valet 2010, fredrik reinfeldt, röd-gröna,centerpartiet, opinionsmätningar

Inga kommentarer: