onsdag 13 augusti 2008

Bröllopsdag och OS idag!

Idag firar jag och min älskade tre-årig bröllopsdag. Jag ska överraska honom med färska räkor,gott bröd, goda ostar,och vindruvor, när han kommer från jobbet. Till det dricker vi ett gott,vitt vin. jag har dukat snyggt med tända ljus och i TV:n brinner en "brasa" som knastrar hemtrevligt. Han är det bästa som har hänt mig och vi har det jättebra. Vi ska fira mer på lördag och ska då äta färska kräftor med goda dipsåser. Jag tänker göra en god ostpaj också.

Annars är jag rätt upptagen av OS den här och nästa vecka. Hinner nästan inte göra något annat. Nu börjar snart friidrotten och då blir det ännu mer spännande!Kul att Gustav Larsson vann silver i cykel! Som gammal cyklist vet jag vad han pratar om när han säger att det är plågsamt och att han lider under sina lopp.Cykel är fruktansvärt jobbigt och man blir både andfåddd och får mjölksyra i benen. Så är det nästan med all idrott förresten. Man måste plåga sig för att bli bättre.
Rösta på mig!



2 kommentarer:

Nonna sa...

Grattis på Läderdagen så skönt att leva med "den rätte" - många träffar nog inte rätt person under hela livet.
Vi firade ´spets´ vid midsommar också vi med lite god mat.
Gör du pajen med västerbottensost till kräftorna?
Imorron o på söndag blir det fotboll för mig, två av mina barnbarn spelar i BD-open i år igen så jag ska dit och heja och fota! Kanske kommer det lite bilder på bloggen.
Kram Nonna

Kaktusblomman sa...

Tack! Jag ska ha "krutrök" isället för Västerbottensost.Men den kommer också från Burträsk . Jag har mina släktingar där och var hos dem mycket som barn. En släkting till mig som hette Verner Lundberg gjorde reklam för osten på bild.

Kram