tisdag 26 januari 2010

Populära bloggare egotrippade

Kulturbloggenskriver precis det jag själv har funderat på: Varför har de sk. populära bloggarna så mycket fler besökare än jag själv. Så här skriver hon:

"När jag kikar runt på de mest besökta bloggarna enligt Bloggportalens mätning noterar jag i alla fall att de som har flest besök jobbar helt enligt "gammelmedie-mallen", det vill säga har inte alls någon ambition att lyfta fram andras synpunkter. Det viktiga för dem är att breda ut sig själva, att berätta om sig själva.
Nej, jag säger inte att det är fel. De har ju den stora mängden besökare.
Bloggar som jobbar med att länka: vi ligger i totalt underläge i jämförelse.
Så den som vill nå ut ska inte jobba med samverkan utan helt enkelt fokusera på sig själv", skriver Rosemari Södergren.


Jag har väl i så fall aldrig någon chans att nomineras till
Stora bloggpriset . På vilka grunder har man utsett den juryn? Det verkar vara en ständig rundgång och klubb för inbördes beundran.

Andra bloggar: , , , , ,Aftonbladet, Bloggande

Inga kommentarer: