onsdag 23 april 2008

Spikmattan invigd


Idag köpte jag spikmattan som jag har läst om på andra bloggar. Den ska lindra smärta och ge avslappning om man ligger på den ca 20-30 minuter en eller flera ggr/vecka. Jag kan inte påstå att det var skönt att ligga på den,men efteråt känns det bra.

Jag har också påbörjat akupunkturbehandling idag och blev väldigt avslappnad av den också, trots att han bara satte 6 nålar.

Ska testa en ny sömnmedicin ikväll- Atarax, som egentligen är en allergimedicin. Jag hoppas att den också ska hjälpa mot min histaminöverkänslighet. Jag får ont i magen när jag äter nötter, skaldjur, mögelostar och annan mat som bildar histamin i matsmältningen.

I morse blev jag jätteglad när jag kunde köpa Bruce Sprngsteen-biljetter via Ticnet! Jag var på Ticnets hemsida före kl. 9 när biljetterna släpptes och lyckades på så sätt köpa två st. Jättekul! Jag såg den förra konserten i Göteborg och den var toppen.

Nu är jag trött....God natt!


4 kommentarer:

Hannelore sa...

Hej!

Låter intressant. Har du någon bild på mattan?

Kaktusblomman sa...

Hej!

Nu är bilden inlagd.Den är inte särkilt skön,m en det blir bättre när man legat på den en stund. Jag tycker att den har en smärtlindrande effekt som sitter i ett par timmar. Man får lägga emellan en handduk eller ha på sig en T-shirt de första gångerna, tills man har vant sig.

Hannelore sa...

Tack, kaktusblomman. Den är säkert effektiv, men för nackskadade vet jag inte om den funkar. Kanske med en skön kudde.

Kaktusblomman sa...

Ja, man kan lägga den på kudden också.