måndag 24 november 2008

Pucko krossar glasrutor på hållplatserna!

De som förstör busshållplatserna måste vara dumma i huvudet! Om de var det minsta smarta skulle de förstå att vandaliseringen och bråket kostar massor med pengar för oss skattebetalare att att det i slutändan drabbar ungdomarna själva, eftersom ungdomsgårdar och skolor också betalas via skattsedeln. Varje glasruta i väntkurerna kostar i snitt 1500:-! Visst skulle samhället kunna göra bättre saker för de pengarna? Bättre skolmat t ex och bättre skolmiljö med bättre läromedel. Lika korkat är det att vandalisera skolor. Tala om bortkastade pengar! Jag tycker att man borde sätta upp kameror på de hållplatser som ofta utsätts för skadegörelse och definitivt polisanmäla det!


Intressant

3 kommentarer:

Nonna sa...

Vet du jag håller med dig och kan inte förstå motståndet mot kameror, om jag inget har att dölja varför ska jag inte tåla bevakning?? Men något finns inom dessa barn som protesterar mot allt och blir destruktiva i sitt sätt - men inte kommer man tillrätta med det genom att bara betala och låtsas som ingenting hänt!
Kul att du är tillbaka jag blev nästan orolig att du ramlat ner i det berömda diket. Här faller man mjukt det är minst 2 dm snö nu!
Kram Nonna

Kaktusblomman sa...

Hej!

Nej, jag är inte i diket har bara haft mycket att göra och ont i nacken som tusan så jag kunde inte sitta vid datorn annat än korta stunder.

Kramar!

ammie sa...

Jag gillar inte heller sönderslagna busskurer och liknande men tror inte kameror hjälper, tyvärr. Det är den grundläggande värderingen som måste ändras. Att det är vårt samhälle och att det offentliga rummet betalas av alla.

Sen gillar jag inte tanken på att kameraövervaka allt och alla och då talar jag inte om "rent mjöl i påsen" utan vilket samhälle vi vill ha. Finns massor av exempel på att detta utnyttjas och missbrukas och ser vi på England som har det kameratätaste landet i Europa så har inte deras vandalisering minskat.
Kameror skapar en falsk trygghet dessutom!

Och jag vill först och främst att dem som blir tagna för skadegörelsen ska få arbeta med just att laga rutor och liknande. Sen tycker jag föräldrar borde se sina barn mer och tillbringa mer tid tillsammans. Kram/Ammie
http://www.ammie035.st