söndag 16 november 2008

Bästa skärmen till datorn?

Vi ska köpa ny skärm till vår dator och hade tänkt oss en 20´ med inbyggda högtalare eftersom vi har ett elektriskt skrivbord. Spela spel och se på film är inte aktuellt och därför är inte ljudet så viktigt. Men vad jobbigt det är att kolla runt och hitta något som passar och att veta vad som är bra! Den bör vara höj- och sänkbar eftersom jag har ont i nacken. Någon som har ett tips?

Jag funderar på att köpa HP Pavilion W2216 21.6 #Wide TFT eller Philips 190B9CS 19# TFT TCO-03 silver. Men HP:s skärm är ganska tung (väger 9 kg) medan Philips skärm väger ca 5 kg.



4 kommentarer:

Nisse sa...

jag har själv, ett antal LG-skärmar, platta. 2st 19 tum och en 20 tum. De är inte höj och sänkbara, men vinklingsbara.

Priset ligger på runt 1500 SEK.
Och jag har varit nöjd hitintills och då grejar jag en hel del med bilder och bildbehandling.

Nu kan man köpa relativt billigt om man nöjer sig med 20 tum.

Det är en djungel och erbjudande duggar tätt.

Men jag tror du blir nöjd om du kikar på de billigare 20 tummarna. De dyrare är mer för spel och 3D-grafik. Och det verkar ju du inte ha behov av.

Det bästa du kan göra är att åka till någon butik där de har många skärmar, då kan man känna och pilla lite.

EL-Giganten, SIBA och OnOff brukar ha ett stort urval.

Idag gör du i princip inga dåliga köp på den här typen av produkt.

Märke har inte så stor betydelse. Huvudsaken är att du trivs, att det känns bra, att man är nöjd.

Gå inte på försäljarnas övertalning om försäkring, tycker jag...

Kramar!

Kaktusblomman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kaktusblomman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kaktusblomman sa...

Hej!

Tack för tipset. Jag har nu hittat en Fujitsu Siemens Scaleoview L 22 med inbyddga högtalare och vinklingsbar fot.Tror att den blir bra. Vill egentligen ha en mindre men urvalet verkar begränsat. Är det bra med inbyggda högtalare?SIBA ,OnOFF och Expert hade inga.

Hälsningar