lördag 5 juli 2008

Rapport från "norrlandssemestern"

Semester när man har sjukersättning? Tveksamt, smärtorna och de kogntiva svårigheterna tar aldrig semester. Det är dessutom svårt att resa utan att vidta särskilda åtgärder som t ex ta med mig min nackkudde och alla mina mediciner (fyller en kasse).Dessutom måste vi övernatta efter ca 40-50 mil för att jag inte orkar och inte kan sitta i bilen så länge i sträck. Jag måste också ha kuddar som stöd för nacke och rygg. Vi får också stanna och rasta ofta. Däremot är jag ledig från mina ideella uppdrag och pilatesträningen på gymet.

Den sk semestern började dagen innan midsommarafton, med en bilresa på 50 mil upp till det vackra Dalarna för att fira midsommar hos min bror och svägerska. Det var jättemysigt med god mat och dryck, samt utflykter med shopping. Vi köpte ett jättefint brickbord på Hemslöjden i Leksand och vackra dukar på Jobs handtryck. Ett traditionellt midsommarfirande med stångresning och folkmusik av spelemän stod också på programmet.

Sedan fortsatte vi färden på söndag upp till Ullånger där vi övernattade på en herrgård i Salsåker.Vi låg i annexet eftersom de inte hyrde ut rum i Herrgården. Men det var jättemysigt och hela anläggningen åg på en ö ute i havet. Annexet hade stora, fina rum i gammal stil och god frukost. Rekommenderas! Nästa dag ösregnade det så de sista 50 milen upp till Skelleteå var tråkiga.Där bodde vi på campingen i fyra dagar och hälsade på bla min gamla mamma och min hemby i inlandet där jag träffade en massa släkt & vänner. Vi hann också träffa mina tidigare grannar.

Hemresan gick via E4:an söderut mot Uppsala med övernattning på Scantic Gävle, fika hos min kusin i Enköping samt övernattning hos min syster i Flen.

Visst förstår ni att jag var trött efter den resan? Min rygg gillade inte att jag satt så mycket i bilen, så den har protesterat i flera veckor.

Bloggar: ,, , , , , resa, semester, resor

Inga kommentarer: